stinaandersen.blogg.se

Rosemarie och jag i Stockholm

Publicerad 2015-05-07 00:10:00 i Stockholmsskärgård, Vännerna,

Fördelen med mitt jobb är att jag kan planera och lägga upp arbetet precis hur jag vill och hur det passar för stunden. Bara allt blir gjort och redovisat i tid.
 
Passade därför på att åka upp till Stockholm med min kära vän Rosemarie.
Vi åkte till Arlanda i går morse och landade i eftermiddag på Sturup. 
Snabb tur men väldigt trevligt!!
Vi hittar på något alldeles för sällan hon och jag.
 
I taxi på väg från Arlanda till stan.
Första stoppet var sturehov för att skåla in vår egentid med ett glas champange. Härlig utsikt ... !!
Alltså Stockholm... Levererar alltid ;)
Försvinnande gott i glasen;) 
Efter Sturehov gick vi ner till Norrmalmstorg och åt lunch. En fräsch pasta med citrussmak. Vitt vin och bröd till detta.
Liten promenad till Gamla Stan förbi det kungliga slottet.
Kul att komma över till Ön och visa Rosemarie vår stuga.
Innan det blev mörkt gick vi en runda på Ön.
Skönt att komma ut när elden sprakar i spisen och magarna var proppmätta av köttfondun..;)
I förmiddags njöt vi ett par timmar av solen innan det var dags att flyga hem igen.
Varmt och skönt och massor med fågelkvitter.
1 timmes flygning sedan hemma igen. 
Himma igen:)
 
Kram kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela