stinaandersen.blogg.se

Ett dygn i trädgårdstema!

Publicerad 2015-06-05 23:32:00 i Stockholmsskärgård, Trädgård,

Jag är precis hemkommen från ett dygn i stugan med Bästaste Katta och hennes mamma Ingalill.
 
Så mycket nytta med nöjen på samma dygn är svårslaget;)
 
Vi kom upp till stugan i går förmiddag och på två veckor hade gräsmattan vuxit tokmycket och mina rabatter fyllda med massa ogräs och gammalt från i höstas.
 
Detta är tyvärr den enda bilden som togs innan vi hade börjat röja.
Ingalill  med hennes gröna fingrar🌱.
 
Trädgårdsarbetet kickade vi igång med lite champagne vid våra nya utemöbler. 
 
En superfin dag och solen sken, riktig sommar dag!!
 
Vi grävde upp buskar och planterade om på annat ställe. Snacka om att det var hårt i marken med lera blandat med tegelstenar. Jag råkade knäcka min spade... 😬
Efter tokmycket slit och hårt arbete...., gick vi ner till stranden och drack rosé vin och spande in detta glittrande hav som idag var sjövilt. 
Härligt härligt!!!
Asså vilket läge😍
Denna Mårbacka har bott i stugan hela vintern och var bara en liten stickling när jag satt ner den i höstas. Kul att se den växa, nu har den fått flytta ut.
Här kommer resultatet...
 
 
 
Nyplanterad häck
 
 
 
Rabarber tog vi med hem till Skåne, blir en god paj i helgen.
Denna doftar så gott, är bara så dålig på vad allt heter...😉
Körde i förmiddags en runda in till Djurgården och besökte Rosendalsträdgård.
 
 
 
 
Hur mycket fint som helst här inne:)
Hittade denna fina korg och det är den första korgen jag köper i hela mitt liv. Såå stolt!!!
Jag och Katta
 
Blev lite småkär i växthuset, hade passat perfekt i min Skåneträdgård.
På väg mot Skåneland igen 25 timmar senare 😉 Tack Sommar Stockholm för denna gången och tack Katta och Ingalill för all hjälp i trädgården - vilket Team!!
 
Ha det gott! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela